Mesafeli Satış Sözleşmesi

Madde 1: TARAFLAR

İşbu Sözleşme aşağıdaki taraflar arasında aşağıda belirtilen hüküm ve şartlar çerçevesinde imzalanmıştır.

1.1 ALICI: alıcı bilgileri sipariş formunda beyan edildiği şekliyle esas alınır 
AD-SOYAD:
ADRES:

1.2 SATICI:
Ünvanı: Forvv Otomasyon ve Mühendislik San. Tic. Ltd. Şti.
ADRES: İstanbul/Maltepe

Telefon: 0 216 300 30 10 (Pbx)       

Faks: 0 216 300 20 10     

Email: info@forvv.com.tr

ALICI, bu sözleşmeyi elektronik ortamda onaylayarak, siparişe konu ürün bedelini ve varsa ek ücretleri (kargo, vergi vb.) ödeme yükümlülüğünü kabul eder.

Madde 2: KONU

İşbu sözleşmenin konusu, ALICI’nın SATICI’ya ait www.forvv.com.tr internet sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeleri Uygulama Esas ve Usulleri  Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır. 

Tanımlar

İşbu sözleşmenin uygulanmasında ve yorumlanmasında aşağıda yazılı terimler karşılarındaki yazılı açıklamaları ifade edeceklerdir.

✓ BAKAN: Gümrük ve Ticaret Bakanı’nı,
✓ BAKANLIK: Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nı,
✓ KANUN: 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’u,
✓ YÖNETMELİK: Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ni,

✓ Ürün: Taşınır mallar ve elektronik ortamda sunulan dijital içerikler
✓ HİZMET: Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen mal sağlama dışındaki her türlü tüketici işlemini,
✓ SATICI: Ticari veya mesleki faaliyetleri kapsamında tüketiciye mal sunan veya mal sunan adına veya hesabına hareket eden şirketi,
✓ ALICI: Bir mal veya hizmeti ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek ya da tüzel kişiyi,
✓ SİTE: SATICI’ya ait internet sitesini,
✓ SİPARİŞ VEREN: Bir mal veya hizmeti SATICI’ya ait internet sitesi üzerinden talep eden gerçek ya da tüzel kişiyi,
✓ TARAFLAR: SATICI ve ALICI’yı,
✓ SÖZLEŞME: SATICI ve ALICI arasında akdedilen işbu sözleşmeyi,
✓ MAL: Alışveriş konusu olan taşınır eşyalar ile elektronik ortamda kullanılan yazılım, ses, görüntü ve benzeri gayri maddi mallar.

Madde 3: Sözleşmenin Konusu

Bu sözleşme, Alıcı’nın Satıcı’ya ait web sitesi üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiği ürünün satışı ve teslimine ilişkin tarafların hak ve yükümlülüklerini düzenler.

Madde 4. Ürün Bilgileri

1. Malın/Ürün/Ürünlerin/Hizmetin temel özelliklerini (türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi) SATICI’ya ait internet sitesinde yayınlanmaktadır. Satıcı kampanya düzenlediyse, ilgili ürünün temel özelliklerini kampanya süresince inceleyebilirsiniz. Kampanya tarihine kadar geçerlidir.

Madde 5: Genel Hükümler

Genel Kabul ve Teslim Süresi

  • 5.1 – ALICI, SATICI’ya ait internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup, bilgi sahibi olduğunu, elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
  • 5.2 – Teslim Süresi
  • Satıcı, sözleşme konusu her ürünü 30 günlük yasal süreyi aşmadan ve Alıcı’nın yerleşim yerine bağlı olarak, internet sitesindeki ön bilgilerde belirtilen sürede teslim eder.

Teslimat Şartları ve Sorumluluklar

  • 5.3 – Sözleşme konusu ürün, Alıcı’dan farklı bir kişi veya kuruluşa teslim edilecekse, teslimatı kabul etmeme durumundan Satıcı sorumlu değildir.
  • 5.4 – SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım klavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.
  • 5.5 – Sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu sözleşmenin imzalı nüshasının SATICI’ya ulaştırılmış olması ve bedelinin ALICI’nın tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.

Ödeme ve Teslimat Gecikmeleri

  • 5.6 – Ürünün tesliminden sonra ALICI’ya ait kredi kartının ALICI’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini SATICI’ya ödememesi halinde, ALICI’nın kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünün 3 gün içinde SATICI’ya gönderilmesi zorunludur. Bu takdirde nakliye giderleri ALICI’ya aittir.
  • 5.7 – SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI’ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini, ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI’nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar 10 gün içinde kendisine nakten ve defaten ödenir.

Garanti ve Sözleşmenin Geçerliliği

  • 5.8 – Garanti belgesi ile satılan ürünlerden olan veya olmayan ürünlerin arızalı veya bozuk olanlar, garanti şartları içinde gerekli onarımın yapılması için SATICI’ya gönderilebilir, bu takdirde kargo giderleri SATICI tarafından karşılanacaktır.
  • 5.9 – İşbu sözleşme, ALICI tarafından imzalanıp SATICI’ya faks veya posta yolu ile ulaştırılmasından sonra geçerlilik kazanır.

Madde 6. Fatura

Satıcı, Alıcı’nın belirttiği fatura bilgilerine göre faturayı hazırlar; siparişle birlikte teslim eder veya elektronik ortamda iletir.

Madde 7: Cayma Hakkı

ALICI, sözleşme konusu ürürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren 14 gün içinde cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde SATICI’ya faks, email veya telefon ile bildirimde bulunulması ve ürünün 6. madde hükümleri çercevesinde kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde, 3. kişiye veya ALICI’ya teslim edilen ürünün SATICI’ya gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile fatura aslının iadesi zorunludur. Satıcı, belgeler ulaştıktan sonra 7 gün içinde ürün bedelini Alıcı’ya iade eder. Fatura aslı gönderilmez ise KDV ve varsa sair yasal yükümlülükler iade edilemez. Cayma hakkı nedeni ile iade edilen ürünün kargo bedeli SATICI tarafından karşılanır.

Madde 8: Cayma Hakkı Kapsamı Dışındaki Ürünler

Niteliği gereği iade edilemeyen ürünler şunlardır: Alıcı tarafından hasar görmüş ürünler, kasa ve kordon bozuklukları bulunan ürünler, gelecekte arıza çıkarma riski taşıyan ürünler.Ürünlerde cayma hakkının kullanılması, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış olması şartına bağlıdır.

Madde 9. Ödeme ve Temerrüt

Alıcı’nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde, temerrüde düşmesi halinde banka ile yaptığı sözleşme hükümleri geçerli olacaktır. Satıcı, temerrüt halinde yasal yollara başvurma hakkına sahiptir.

Madde 10: Uyuşmazlıkların Çözümü

Sözleşmeden doğan uyuşmazlıklarda, Tüketici Hakem Heyetleri veya Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. Başvuru sınırları, Ticaret Bakanlığı tarafından belirlenen yıllık parasal sınırlar dahilindedir.

Madde 11. Yürürlük

Alıcı, internet sitesi üzerinden sipariş verdiğinde sözleşmenin tüm koşullarını kabul eder. İşbu sözleşme, siparişin onaylanması anında yürürlüğe girer.